Mitä jokaisen työnantajan, esihenkilön ja perehdyttäjän tulee huomioida nuoren Z-sukupolven johtamisessa ja ohjaamisessa työelämässä?
Yritysten ja yrittäjien vaatimukset ja toiveet palkattavien nuorten kohdalla ovat kasvaneet. Ensimmäisiin kesätöihin valmistautuville ja työelämään siirtyville nuorille se tarkoittaa melkoista vuoristorataa niin osaamisen kuin oman työntekijäidentiteetin rakentumisen kanssa.
Uusimpien tutkimusten mukaan nuori Z-sukupolvi poikkeaa tarpeiltaan ja motiiveiltaan jonkin verran muista sukupolvista. Tämä voi näkyä mm. käyttäytymisessä, työn tarkoituksen ja merkityksellisyyden kokemuksissa, sitoutumisen muodoissa sekä odotuksina työelämältä. Nämä tekijät on työnantajan tärkeää huomioida niin nuoren sukupolven perehdytyksessä, ohjaamisessa kuin johtamisessa.
Entä miten täyttää työnantajien edellyttämä osaamispankki? Ensimmäiset työt usein ovat asiakaspalvelun ja myynnin maailmassa. Millä paikata tämä vaje? Miten työnantaja voi varmistaa riittävän perehdytyksen ja vaikuttaa omaan työnantajamielikuvaan? Miten nuorten kanssa viestitään ja työ organisoidaan? Lukeeko nuori perehdytyksessä nipun paperia vai katsoo tunnin videoita? Onko kaikille selvää miten puhelimessa puhutaan, miten sähköpostissa viestitään, saati muut työelämän säännöt.
Suomen Motivaatiotalon, OpoCoachingin ja Pro Myyntikoulun yhteistyössä tuottama webinaaritallenne on kaikille niille työnantajille, esihenkilöille ja perehdyttäjille, jotka haluavat ymmärtää nuoren sukupolven työelämätarpeita sekä ohjata ja johtaa heitä kohtaamaan työnantajien osaamistarpeet ja odotukset paremmin.